Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2015

Κοπεγχάγη ή Μπακλαβάς Με Αμυγδαλόπαστα

 Μία συνταγή.... που είδα για πρώτη φορά το 1981 όταν μου έφεραν ένα γυναικείο περιοδικό στο μαιευτήριο που γέννησα την κόρη μου, προς τα τέλη Δεκεμβρίου.
Τα πρώτα χρόνια την έφτιαχνα συχνά, μετά ξεχάστηκα πάλι.... και φέτος στην γιορτή μου, ξαναήρθε στη μνήμη. Απλά, καθώς απολάμβανα ένα φρέσκο κομμάτι πρώτη από όλους, μου θύμισε μπακλαβά με γέμιση αμυγδαλόπαστας.
Το  ονομάζουμε όπως θέλουμε. Μπακλαβά με αμυγδαλόπαστα ή Κοπεγχάγη, γιατί όπως και να το πεις, η νοστιμιά του είναι μοναδική!!
Ελάτε μαζί μου!!




Υλικά για τη συνταγή μας (25 τεμ.)
14 φύλλα μπακλαβά 450 γρ (1 πακέτο)
1 κούπα ζάχαρη καστανή
1 κούπα φρυγανιά τριμμένη 75 γρ.
1 κ.σ. μπέικιν
3 κούπες αμύγδαλο με την φλούδα ψιλοκομμένο 340 γρ.
6 αυγά 
1 κ.γ. κανέλα
1 φλιτζάνι μικρό του καφέ κονιάκ
200 γρ βούτυρο για το άλλειμα των φύλλων
40-50 γρ σταγόνες μαύρης κουβερτούρας

Σιρόπι
3 1/2 κούπες ζάχαρη
2 1/2 κούπες νερό
1 ξύλο κανέλας
2 κ.σ. λεμόνι (στο τέλος του βρασίματος)





Εκτέλεση της συνταγής
  • Πρώτα πάμε να φτιάξουμε την γέμιση χτυπώντας τη ζάχαρη με τα αυγά πολύ καλά να ασπρίσει το μείγμα, προσθέτουμε το κονιάκ, τη φρυγανιά με το μπέικιν, το αμύγδαλο και την κανέλα.



  • Στρώνουμε 6 φύλλα αφού τα βουτυρώσουμε μεταξύ τους σε ένα ταψί 28Χ35 ή και λίγο μεγαλύτερο αν θέλουμε να βγει πιο λεπτό το γλυκό μας.
  • Ρίχνουμε το μείγμα με τα αμύγδαλα στο ταψί μας , κλείνουμε προς τα μέσα τα φύλλα που εξέχουν αφού τα βουτυρώσουμε, και πάνω βάζουμε βουτυρωμένα ένα-ένα τα υπόλοιπα 8 φύλλα.
  • Κόβουμε τα φύλλα που εξέχουν και τα γυρίζουμε προς τα μέσα.
  • Με ένα μαχαίρι χαράζουμε  το γλυκό μας, βουτυρώνουμε και ραντίζουμε με λίγο νερό.
  • Ψήνουμε το γλυκό  στο φούρνο για 50-55 λεπτά στους 170 βαθμούς, το δοκιμάζουμε με ένα μαχαίρι να βγαίνει καθαρό, και να έχει πάρει ωραίο χρώμα. Αφού έχουμε κρυώσει λίγο το σιρόπι που έχουμε βράσει για 5-7 λεπτά, το ρίχνουμε με μία κουτάλα στο καυτό γλυκό μας!
  • Αν θέλουμε πάνω γαρνίρουμε με σταγόνες μαύρης κουβερτούρας.
  • Αφήνουμε να απορροφήσει το σιρόπι, και να σταθεί το γλυκό μας για 1-2 ώρες και μετά σερβίρουμε με παγωτό βανίλια η μαστίχα!!


















4 σχόλια:

  1. Νοστιμότατο σιροπιαστό γλυκό και πολύ ιδιαίτερο!
    Η μαύρη σοκολάτα τού έδωσε άλλο ύφος και απόλυτη γευστική ένταση!

    Εύγε Μάχη μου κι ευχαριστούμε για την εξαιρετική συνταγή!
    Ζ.

    υ.γ.
    Αν θες μου λες ποιο φύλλο χρησιμοποιήσες. Το βλέπω πολύ λεπτό... και μ΄ενδιαφέρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε ευχαριστώ Ζαμπία μου, το γλυκό είναι πολύ νόστιμο λόγω των υλικών αλλά και οι σταγόνες του έδιναν κάτι παραπάνω, ίσως σε μας που αγαπάμε την σοκολάτα.
    Φύλλο χρησιμοποίησα το φρέσκο Βηρυτού του Κανάκη, είναι ειδικό για μπακλαβά και γενικότερα σιροπιαστά!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα και καλή εβδομάδα Μάχη μου! Μου άρεσε πολύ η Κοπεγχάγη σου και ιδιαίτερα με την προσθήκη σοκολάτα της χάρισες άλλη νότα!!!Γεια στα χέρια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε ευχαριστώ πολύ Κική μου!!
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Print friendly